Tévhitek Helyett

önismeret, spiritualitás, coaching - magyarán

Astroturf - a közvélemény manipulálása

2016. május 14. 14:07 - tevhitekhelyett.blog.hu

A CBS volt riporterének beszámolója arról, hogy miként manipulálja a tömegmédia a közvéleményt

Amennyiben tisztában vagy azzal, hogy a tömegmédiát egy maroknyi, egész pontosan 6 nagyvállalat tartja a kezében, a kisebbséghez tartozol. Ez azt jelenti, hogy csupán nagyon kevesen tudják, hogy amit a rádióban vagy az esti hírekben és egyéb műsorokban hallunk és látunk a következő hat cégóriás határozza meg: General Electric (GE), News Corp, Disney, Viacom, Time Warner és CBS.

Manapság ezt a tényt egyre többen ismerik fel, részben a CIA által a fővonalas média befolyásolására kezdeményezett Mockingbird hadművelet leleplezésének köszönhetően.

A legnépszerűbb információforrásokon keresztül ravasz marketing taktikákkal bombázzák a közvéleményt, egyre hatékonyabban befolyásolva, hogy mit ki mit gondoljon, mit vegyen, hogy nézzen ki és mire költse a pénzét. Látva a főhírekben visszaköszönő hazugságokat, mindez persze nem meglepő.

Sajnos a legtöbben fel sem fogják, hogy mi megy a háttérben és milyen módszerekkel valósítják meg mindezt és ebben nagy segítségünkre lehet Sharyl Attkisson és egy független TED előadáson megosztott információi.

A veterán újságíró (a CBS News volt oknyomozó riportere) elmagyarázza, hogy mi az astroturf, vagyis azok a látszólag alulról indult kezdeményezések és módszerek, amelyeket különleges érdekek fizetnek a közvélemény manipulálására.


"Az astroturf célú kommunikációk jellegzetességei közé tartozik a lázító hangvételű nyelvezet, például a bolond, őrült, idióta, paranoiás, hazug, ál vagy összeesküvés jelzők és szavak használata. Az ilyen emberek mindig azt állítják, hogy céljuk a mendemondák és álhírek leleplezése, amik egyáltalán nem is mendemondák. Az említett kifejezések használata jól beválik e célra.
Amikor azt hallják valamiről, hogy mendemonda, vagy megtalálják a "leleplező" oldalakon, azonnal azt gondolják magukról, hogy őket nem lehet becsapni egy "elhitetéssel".
De mi van akkor, ha az a feltételezés, hogy valami csak mendemonda, szintén csak mendemonda és pont te és a snopes.com estetek áldozatul az elhitetésnek?
Vigyázzatok, amikor különleges érdekek megtámadnak egy kérdést! Arra figyeljetek, amikor egy személyt, vagy szervezetet támadnak ahelyett, hogy a tényeket vitatnák! Az astroturf lehet.
Az ilyen céllal támadók saját nyílt szkepticizmusukat a rosszat cselekvő emberek helyett mindig a rosszat leleplezni próbáló személyekre irányítják. Más szóval ahelyett, hogy megkérdőjeleznék a hatalmat, a hatalmat megkérdőjelezőket kérdőjelezik meg.
Olyan, mint amikor az ember leveszi a szemüvegét, hogy megtisztítsa. Amikor ismét felvesszük, akkor jövünk rá, hogy milyen maszatos volt korábban."



Forrás: Activist Post / idokjelei.hu 


Ne tartsd meg magadnak a tudást: ha tetszett, vagy tanultál belőle, oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhitekhelyett.blog.hu/api/trackback/id/tr998716032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása